Пятница, 10 Квітня 2020, 21.25.21
Ви увійшли якГість | Група "Гості"Вітаю ВасГість| RSS

КАЛИНІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

Реєстрація для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2020 року триватиме з 03 лютого до 24 березня 2020року
Форма входу
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Меню

Статут учнівського самоврядування

Статут Учнівського самоврядування Калинівської ЗОШ I-III ступенів

 

I.Загальні положення

 

  1. Учнівське самоврядування Калинівської ЗОШ I-III ступенів регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових  актів: Конституція України, Всесвітня декларація про права дитини, Закон України «Про освіту», «Про громадські організації», Статут школи
  2. Учнівське самоврядування пропагує дружні відносини та співпрацю з різними громадськими об'єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.

 

 

II. Мета та завдання шкільного самоврядування

  1. Різносторонньо розвиватись, самовдосконалюватись, самореалізовуватись на благо собі, одноліткам, школі, власній родині, своїй Батьківщині, народові України.
  2. Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правих та законів школи.
  3. Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління.
  4. Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.
  5. Прагнути узгодженості, балансу інтересів між учнями і дорослими.

 

III. Органи управління учнівського самоврядування.

Права та обов'язки

  1. Вищим органом учнівського самоврядування є учнівська конференція, яка скликається один раз на рік.
  2. Керівні функції учнівського самоврядування виконує сесія учнівської ради, яка скликається щомісяця в класних колективах (учнівські збори), в мікрогрупах (засідання комісій, малих ініціативних груп, відділів)
  3. Виконавчим органом учнівського самоврядування є учнівська рада, яка обирається на засадах вільного і рівноправного висуваня кандидатів кожним класом школи.
  4. Структуру та склад органів учнівського самоврядування обговорюють і затверджують на учнівській конференції педагогічний та учнівський колективи шляхом відкритого голосування.
  5. Головою ради учнівського колективу може бути учень 5-11 класу.
  6. Староста класного колективу (організатор класу) обирається класними зборами з числа учнів-лідерів класу. З їх числа формується старостат.
  7. Форми діяльності центрів, клубів, учнівських об'єднань, малих ініціативних груп визначаються на засіданнях ради та її сесіях.

 

  1. Учнівська рада:
    • Бере участь у складанні річного плану роботи школи;
    • Координує роботу класів, стан навчання та поведінки учнів;
    • Організовує пошукову роботу;
    • Контролює відвідування уроків, стан навчання та поведінки учнів;
    • Приймає рішення з найважливіших питань життя школи у межах своєї компетентності;
    • Вносять пропозиції адміністрації школи, педагогічній раді школи з питань навчання та виховання;
    • Бере участь в організації невідкладної допомоги відстаючим учням;
    • Веде контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог у школі;
    • Проводить заходи з розвитку творчих здібностей учнів, зміцнення їх здоров'я , фізичного вдосконалення, пропаганда здорового способу життя;
    • Організовує роботу центрів малих ініціативних  груп, учнівських об'єднань за інтересами, постів, штабів тощо;
    • Співпрацює зі старостами;
    • Звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засіданнях старостату та учнівської ради школи;
    • Є безпосереднім зв'язковим між учнівською радою, колективом класу та класним керівником ( доводить до їх відома плани, завдання, рішення учнівської ради, комісій самоврядування).

 

IV. Основні напрямки діяльності органів учнівського самоврядування

 

Комісія з питань загальношкільної та позашкільної освіти

  • Проводить роботу з вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;
  • Організовує консультаційну допомогу з предметів
  • Бере участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;
  • Контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників;
  • Веде боротьбу з пропусками уроків.

 

Комісія з питань захисту прав дитини та допомоги в проблемних ситуаціях

  • Контролює чергування учнів під час проведення свят, масових заходів, вечорів відпочинку;
  • Проводить рейд-перевірки дотримання учнями правил поведінки в школі, в громадських місцях в позаурочний час, вихідні, святкові, канікулярні дні;
  • Організовує правову освіту, проводить зустрічі з правоохоронцями та спільні чергування.

 

Організаційна комісія

  • Звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засіданнях старостату та учнівської ради школи;
  • Є безпосереднім зв'язковим між учнівською радою, колективом класу та класним керівником;
  • Забезпечує простір для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів в навчально-пізнавальній діяльності;
  • Організовує конкурси ерудитів, проводить інтелектуальні ігри з метою виявлення обдарованих дітей та закріплення програмового матеріалу з різних предметів.

 

Комісія з питань роботи з дітьми молодшого та середнього віку

  • Організовує роботу початкової ланки школи;
  • Проводить веселі перерви, організовує ігри на перервах;
  • Готує та проводить новорічні свята, розваги, осінні ярмарки, виставки, конкурси на різні тематики;
  • Проводить інтелектуальні ігри з метою виявлення обдарованих дітей та закріплення програмового матеріалу з різних предметів.

 

Комісія з питань військово-патріотичного виховання

  • Організовує участь у експедиціях за напрямами руху «Моя земля – земля моїх батьків», етнографічно-пошукову роботу з вивчення долі своєї родини в долі Батьківщини, подвижницької діяльності своїх дідів і прадідів;
  • Поглиблює духовно єдність поколінь, вшановує ветеранів війни, праці;
  • Досліджує маловідомі та трагічні сторінки історії свого краю, поглиблюючи цим знання учнів;
  • Бере участь у створенні народознавчої кімнати.

 

 

Комісія з питань екології та краєзнавства

  • Веде пошукову роботу, збір народознавчого матеріалу, вивчає традиції і звичаї українського народу;
  • Вивчає природу рідного краю;
  • Досліджує виникнення обрядів і свят кожної пори року.

 

Комісія з питань преси та інформації

  • Інформує учнів, батьків, вчителів про всі події, які відбуваються в школі, класі через стенди;
  • Проводить загальношкільні лінійки, відверті зустрічі, класні збори з метою попередження негативних проявів дисципліни.

 

Комісія з питань спорту та здорового способу життя

  • Залучає учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи у вільний від навчання час.

 

 

 

V. Робота шкільного самоврядування базується на принципах:

 

  • самостійності при вирішенні питань у рамках своїх повноважень, що закріплені у статуті навчального закладу чи органу дитячого самоврядування;
  • відповідальності органів дитячого самоврядування перед виборцями, партнерами, членами колективу, педагогами, батьками, ін..;
  • різноманітності форм організації дитячого самоврядування;
  • взаємозв'язку між різними рівнями дитячого самоврядування;
  • відкритості та прозорості діяльності в усіх сферах самоврядування;
  • системності планування та реалізації намічених програм та проектів;
  • консультативно-педагогічної підтримки дорослими ( координаторами, педагогами, спеціалістами тощо);

Представники фундації імені князів-благодійників Острозьких пропонують доповнити дані принципи, які лежать в основі учнівського самоврядування наступними пунктами:

  • розширення реальних прав та повноважень органів самоврядування;
  • свідомість, самодіяльність та активність учнів;
  • доброзичлива вимога;
  • регулярна позачергова змінність виборного активу;
  • відповідальність віковим та індивідуальним особливостям учнів;
  • конкретизація колективних творчих справ.

 

 

VI. Право та обов'язки лідерів учнівського самоврядування

Голова (президент)

Справжній лідер самоврядування. Він має бути обізнаний зі станом усіх справ, що виконуються, реалізуються чи готуються в колективі. Повинен вміти надати тактовну і повноцінну допомогу будь-кому з членів свого колективу у виконанні того чи іншого завдання, сприяти встановленню доброзичливих та теплих стосунків між усіма учасниками процесу самоврядування, турбуватися про створення позитивного іміджу своєї організації, закладу:

  • слідкує за виконання статуту та законів навчального закладу;
  • координує і контролює роботу будь-кого з лідерів учнівського самоврядування у разі його відсутності;
  • чесно і добросовісно захищає та відстоює інтереси членів свого колективу;
  • виконує свою передвиборчу програму;
  • керуючись відповідними законами та затвердженими рішеннями сесій чи загальних зборів колективу, а також загальнолюдськими принципами, приймає конкретні та виважені рішення;
  • координує діяльність як законодавчих, так і виконавчих структур органу самоврядування;
  • веде пленарні чи інші засідання і підписує їх протоколи;
  • сприяє членам комісій ( комітетів, міністерств, центрів тощо) у вирішенні проблемних питань, надає їм необхідну інформацію для їх діяльності;
  • звітує про роботу учнівського самоврядування перед своїми виборцями на загальних зборах;
  • вирішує інші питання, доручені керівним складом та іншими членами органу самоврядування;
  • є посередником між батьківським і педагогічним колективом та колективом учнів.

 

Голова ( президент) має право:

  • на всі права, визначені у статуті навчального закладу;
  • представляти свій парламент( республіку, учнівську раду, тощо) в державних та недержавних структурах, органах місцевого самоврядування, у відношеннях з посадовими особами різних рівнів, а також з школярями та іншими громадянами.
  • Входити до складу ради навчального закладу;
  • Брати участь у засіданнях педагогічної та батьківської ради.

 

Перший заступник:

Є правою рукою і першим помічником голови учнівського самоврядування. Тісно з ним співпрацює. Головним його обов'язком є організація системи роботи усіх комісій, що працюватимуть кожна у своєму напрямку і відповідатимуть за реалізацію конкретних проектів.

- за відсутності голови виконує його обов'язки; відповідає за реалізацію усіх затверджених сесією чи загальними зборами програм та проектів, за своєчасне виконання плану роботи органу самоврядування; разом з координатором організовує навчання активу; проводить засідання активу;

- розподіляє доручення між членами своєї команди, надає як практичну, так і консультативну допомогу у питаннях виконання даних доручень;

- відповідає за систематичне висвітлення життя і діяльності колективу як у внутрішньому , так і в зовнішньому середовищі.

 

Перший заступник має право:

  • на всі права визначені у статуті навчального закладу;
  • за умови відсутності голови, представляти свій парламент( республіку, учнівську організацію тощо) в державних та недержавних структурах, органах місцевого самоврядування, у відношеннях з посадовими особами різних рівнів, а також з школярами та іншими громадянами;
  • входити до складу ради навчального закладу;
  • брати участь у засіданнях педагогічної та батьківської ради.

 

Заступники:

Є координаторами певних напрямків роботи в процесі самоврядування.

-  тісно співпрацюють з головами підзвітних комісій; сприяють організації та проведенню конкретних заходів;

- забезпечення членів своїх команд необхідною інформацією для діяльності комісій; захищають права та інтереси членів своїх команд;організовують навчання активу;

- налагоджують стосунки з консультантами та координаторами певних програм і проектів ( з числа дорослих);

 Заступники мають всі права згідно зі статутом навчального закладу.

 

Секретар:

Це одна із найохайніших у роботі та найорганізованіших людей у колективі. Від його вміння правильно і чітко вести документацію, швидко реагувати на вхідну інформацію і передавати її адресату великою мірою залежить успіх всього колективу:

  • протоколює всі засідання;
  • готує необхідні матеріали та проекти документів для розгляду на нараді чи засіданні;
  • обробляє записи подані до «Скриньки зауважень та пропозицій» і передає їх голові органу самоврядування чи його заступникам;
  • реєструє і систематизує всю вхідну і вихідну інформацію;
  • веде листування;
  • інформує членів активу про засідання та наради;
  • веде банк необхідної для діяльності органу самоврядування інформації.

 

Голова комісії:

  • готує і проводить засідання комісії;
  • знайомить депутатів – членів своєї комісії з наявними законами, інформаційними матеріалами та іншою документацією, необхідною для діяльності комісій;
  • організовує розгляд, обговорення та підготовку конкретних документів, проектів, програм тощо до затвердження на сесії чи загальних зборах;
  • входить до складу відповідної комісії;
  • формує команду – колектив комісії, доповнює її з числа учнівського колективу за своїми переконаннями та бажанням ( запрошує до співпраці для виконання певних ділянок роботи);
  • знайомить усіх членів комісії з обсягом роботи, правами та обов'язкками.

 

 

 

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0