Четверг, 09 Квітня 2020, 03.16.55
Ви увійшли якГість | Група "Гості"Вітаю ВасГість| RSS

КАЛИНІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

Реєстрація для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2020 року триватиме з 03 лютого до 24 березня 2020року
Форма входу
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Меню

Психологічна служба школи

 

                   ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД

У школі працює практичний психолог Синиця Любов Леонідівна та соціальний педагог Бобко Надія Геннадіївна

Основна мета психологічної служби Калинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів:

Забезпечення психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу.

Завдання психологічної служби Калинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів:

- Виявлення готовності дітей до школи та адаптація їх до шкільного життя;

- діагностика готовності до школи майбутніх першокласників;

- профілактична робота з учнями «групи ризику»;

- виявлення профорієнтаційних здібностей учнів 9 класів;

- психологічний супровід обдарованих дітей;

- дослідження психологічного клімату класів;

- вивчення впливу оточуючого середовища на встановлення особистості підлітка;

- психологічна діагностика індивідуальних особливостей та міжособистісних стосунків учнів, що належать до «групи ризику»;

- надання необхідної психологічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу;

Наша психологічна служба працює за п’ятьма основними напрямками:

Психологічна діагностика.

Ми вивчаємо індивідуальні особливості учнів з метою виявлення:

• причин виникнення проблем у навчанні і розвитку;

• сильних сторін особистості, її резервних можливостей, на які можна спиратися в ході корекційної роботи;

• професійних і пізнавальних інтересів;

• індивідуального стилю пізнавальної діяльності.

Здійснюється у формі планової діагностики або діагностики за проханням учнів, адміністрації, педагогів і батьків і розглядається як важливий підготовчий етап індивідуального і групового консультування, психолого - педагогічного консиліуму, педради школи.

Психологічна профілактика:

• попередження можливих соціально - психологічних і психологічних проблем учнів різних класів;

• створення сприятливого емоційно-психологічного клімату в педагогічному й учнівському колективах;

• попередження виникнення залежної поведінки (вживання шкідливих речовин: тютюну, алкоголю, хімічних речовин, наркотиків тощо);

• створення правил школи, у основі яких – повага честі і гідності всіх її громадян;

• виявлення дітей групи ризику (на різних підставах).

Психологічна корекція.

У цьому напрямку психологічною службою проводиться систематична цілеспрямована робота з дітьми, віднесеними до категорії «групи ризику», відторгнутими, ізольованими, дітьми, що потребують підвищеної педагогічної уваги, учнями, які мають проблеми особистісного розвитку. Корекційна робота здійснюється у формі індивідуальних і групових занять з корекції і розвитку, а також у формі тематичних психологічних тренінгів, розроблених для дітей, що мають подібні поведінкові проблеми.

Психологічне консультування.

Ми надаємо конкретну допомогу дорослим і дітям в аналізі й вирішенні психологічних проблем, пов’язаних із власними особливостями, що склалися на підставі життєвих обставин, взаєминами в родині, у дружньому колі, у школі; допомогу у формуванні нових установок і прийнятті власних рішень. Здійснюється у формі індивідуальних і групових консультацій.

Психологічна просвіта.

Здійснюється в таких формах: лекції, тематичні виставки психологічної літератури, бесіди, семінари, батьківські конференції, збори.



http://kalinowka.ucoz.org/1_razd.doc

http://kalinowka.ucoz.org/2_razdel.doc

 

Поради психолога

Діти вчаться того, чого їх вчать.

Якщо діти живуть із критикою, вони вчаться осуджувати.

Якщо діти живуть із ворожістю, вони вчаться битися.

Якщо діти живуть із страхом, вони вчаться боятися.

Якщо діти живуть у жалощах, вони вчаться жаліти себе.

Якщо діти живуть серед насмішок, вони вчаться бути боязкими.

Якщо діти живуть із заздрістю, вони вчаться зневіри.

Якщо діти живуть із соромом, вони вчаться винуватити себе.

Якщо діти живуть із заохоченням, вони вчаться терпіти.

Якщо діти живуть із похвалою, вони вчаться вдячності.

Якщо діти живуть із визнанням, вони вчаться любити.

Якщо діти живуть із схваленням, вони вчаться любити.

Якщо діти живуть із схваленням, вони вчаться любити себе.

Якщо діти живуть у розумінні, вони вчаться цілеспрямованості.

Якщо дітей вчать ділитися, вони вчаться бути щедрими.

Якщо діти живуть у  чесності, вони вчаться бути правдивими.

Якщо діти живуть у справедливості, вони вчаться бути справедливими.

Якщо діти живуть у добрі та ввічливості, вони вчаться поважати.

 

 

Поради психолога: як поводитися під час ЗНО. Пам’ятка випускникові

1.  Позбутися хвилювання у перші хвилини тестування  допоможе глибоке дихання: зробіть вдих, потім повільний видих, уявляючи при цьому, що вдихаєте цілющий кисень, енергію, а видихаєте – хвилювання, невпевненість.

2. Не слід лякатися та засмучуватися у першу хвилину іспиту, що нічого не знаєш. Такого просто не може бути! Почніть із того запитання, на яке можете правильно відповісти. Поступово пригадаєте й інші відповіді.

3. Якщо не знаєте відповіді, то краще запитання залишити й перейти до наступного. Якщо залишиться час, можна буде потім повернутися.

4. Пам’ятайте, що завдання в тестах не пов’язані одне з одним, тому знання, які застосували в одному, вже вирішеному, зазвичай не допомагають, а тільки заважають концентруватися та правильно відповідати далі.

5. Більшість завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах.

6. Залиште час для перевірки своєї роботи, щоб встигнути продивитися її та помітити явні помилки.

 

 

П’ять способів все встигнути

Плануйте завтрашній день. Заведіть блокнотик, у який щовечора записуйте, що вам треба зробити завтра. І обов’язково перевіряйте, чи все із запланованого встигли зробити.

Не дивіться телевізор.  Ваше життя набагато цікавіше, ніж життя героїв серіалу чи події у світі. Якщо станеться щось глобальне, то ваші друзі, родичі сповістять вас. Не забувайте, вам ще потрібно багато встигнути для свого зоряного майбутнього! Переконайтесь – життя без телевізора є.

Почніть відпочивати. Відпочинок теж потрібно занести до списку важливих справ. Тільки після доброго відпочинку, прогулянки відновиться ваша розумова працездатність і здатність запам’ятовувати складний навчальний матеріал.

Переводьте увагу з одного заняття на інше. Зміна видів робіт усуває одноманітність. Після того, як ви 3 години просиділи за книжками, можете піти на консультацію до друзів або допомогти батькам.

Визначте пріоритети. Почніть свій день із вирішення важливого завдання. Менш важливі справи залиште на завтра.

 

 

 

Як психологічного підготуватися до зовнішнього незалежного оцінювання

Для того, щоб у кризовій ситуації не втрачати голови, необхідно не ставити перед собою над завдань і надмети. Не варто чекати, доки ситуація стане катастрофічною. Починайте готуватися до іспитів заздалегідь, помалу, по частинах, спокійно. Якщо дуже важко зібратися з силами і  з думками, спробуйте запам’ятовувати спочатку найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу. Щодня виконуйте вправи на зняття напруження, втоми, на розслаблення.

Що робити якщо втомилися очі?

Виконайте дві будь-які вправи:

-   погляньте по черзі вгору-вниз (25 с), ліворуч-праворуч (15 с);

-   напишіть очима свої ім’я, по батькові, прізвище;

-   фіксуйте погляд то на віддаленому предметі (20 с), то на аркуші паперу перед вами (20 с);

-   намалюйте очима квадрат, трикутник – спочатку за годинниковою стрілкою, потім навпаки.

 

Режим дня

Поділіть день на три частини:

-   готуйтеся до іспитів 8 годин на день;

-   займайтеся спортом, гуляйте, сходіть на дискотеку, потанцюйте – 8 годин;

-   спіть не менше 8 годин, якщо хочете чи треба, влаштуйте собі тиху годину після обіду.

 

Як краще харчуватися

Харчування має бути 3-4разовим, калорійним і багатим на вітаміни. Споживайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м'ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна порада: перед іспитами на слід наїдатися.

 

Як легше запам’ятовувати

1.                        Не завжди що більший обсяг матеріалу, то важче його запам’ятати. Великий уривок вивчати корисніше, ніж короткий вислів.

2.                        Запам’ятати легше те, що розумієш.

3.                        Розподілене заучування краще від концентрованого. Учіться з перервами, а не все підряд, краще помалу, ніж одразу.

4.                        Більше часу витрачайте на повторення по пам’яті. Це ефективніше за просте багаторазове читання.

5.                        Якщо працюєте із двома матеріалами – великим і меншим – розумно починати з більшого.

 

Як підтримати працездатність

1.                        Чергуйте розумову та фізичну працю.

2.                        У гімнастичних вправах перевагу слід віддавати перекиду, свічці, стійці на голові, оскільки посилюється притік крові до клітин мозку.

3.                        Бережіть очі, робіть перерву  кожні 20-30 хвилин (відвести очі від книги, поглянути вдалину).

4.                        Мінімум телепередач!

 

Як уникнути хвилювань

1.                        Запишіть на аркуші паперу, що вас непокоїть. Покладіть його під подушку або в ящик столу на сім днів. Доти, можливо, проблема вирішиться сама собою або її вже розв’яжете ви.

2.                        Запитайте себе: «Чи допомагає хвилювання впоратися з ситуацією?». Коли ви зрозумієте, що ні, придумайте щось, що дійсно могло б зарадити.

3.                        Якщо ви можете порадитися з батьками, зробіть це. Попросіть їх підтримати вас.  Якщо ви не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте, і поговоріть з ним або з нею.  Удвох ви, напевно, придумаєте розумний план, як впоратися з вашими хвилюваннями.

4.                        Пам’ятайте: занепокоєння – це емоція, а не метод вирішення проблем.

5.                        Якщо ваші переживання стали нав’язливими, зверніться до шкільного психолога.

 

 

Напередодні іспиту

Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає лише однієї, останньої перед ним ночі. Це правильно. Ви вже втомилися, і не  треба перевантажувати. Навпаки,  з вечора перестаньте готуватися, прийміть душ, прогуляйтеся. Виспіться якнайкраще, аби встати відпочилим, із відчуттям свого здоров’я, сили, з «бойовим» настроєм. Адже іспит – це своєрідна боротьба, в якій варто проявити себе, показати свої здібності та сили.

У пункт складання іспиту приходьте без запізнень, краще – за півгодини до початку тестування. Опануйте свої емоції, зберіться з думками. Сміливо заходьте до аудиторії. Не сумнівайтесь, усе вийде. Сядьте зручно, випряміть спину. Подумайте про те, що ви вищі за всіх, розумніші й у вас все вийде. Зосередьтеся на словах: «Я спокійний, я абсолютно спокійний». Повторіть їх без поспіху, кілька разів. Думок відганяти не треба, оскільки це викличе додаткове напруження. На завершення стисніть руки в кулаки. Виконайте дихальні вправи:

· сядьте зручно;

· глибокий вдих через ніс (4-6 секунд);

· затримка дихання (2-3 секунди), потім видих.

Наведемо декілька універсальних рецептів для успішної тактики виконання тестування.

Зосередьтеся! Після виконання попередньої частини тестування (заповнення бланків), коли ви для себе з’ясували всі незрозумілі моменти, спробуйте зосередитися  і забути про людей довкола. Для вас мають існувати лише текст завдань і годинник, що регламентує час тексту. Кваптеся без поспіху! Жорстокі рамки часу не мають впливати на якість ваших відповідей. Перед тим, як вписати відповідь, перечитайте запитання двічі і переконайтеся, що ви правильно зрозуміли його суть.

Почніть із легких завдань! Почніть відповідати на ті запитання, в яких ви не сумніваєтеся.

Пропускайте! Треба навчитися пропускати складні або незрозумілі завдання. Пам’ятайте: у тексті завжди знайдуться такі запитання, з якими ви неодмінно впораєтеся. Просто безглуздо недобрати балів лише тому, що ви не дійшли до «своїх» завдань, а застрягли на тих, Які викликають ускладнення.

Читайте завдання до кінця! Не прагніть зрозуміти умови завдання «за першими словами» й добувати кінцівку у власній уяві. Це перший спосіб припуститися прикритих помилок в найлегших запитаннях.

Думайте лише про поточне завдання! Коли ви бачите нове завдання, забудьте все, що було в попередньому. Зазвичай завдання в тестах не пов’язані  одне з одним, тому знання, які ви застосовували в одному, як правило, не допомагають, а лише заважають концентруватися і правильно вирішити нове завдання. Ця порада дає й інший безцінний психологічний ефект – забудьте про невдачу в минулому завдання (якщо воно виявилося заважким).  Думайте лише про те, що кожне нове завдання – це шанс набрати бали.

Виключайте! Багато завдань можна вирішити швидше, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах, а не на всіх п’яти-семи (що набагато важче).

Заплануйте два кола! Розрахуйте час так, щоб за дві  третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях («перше коло»). Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких завданнях, а потім спокійно повернетеся і подумаєте над найскладнішими, які спочатку довелося пропустити («друге коло»).

Перевірте! Залиште час для перевірки своєї роботи, принаймні, аби встигнути переглянути і помітити явні помилки.

Вгадуйте! Якщо ви не впевнені у виборі відповіді, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь, то інтуїції слід довіряти! При цьому вибирайте такий варіант, який, на ваш погляд, більш імовірний.

Не засмучуйтеся! Прагніть виконати всі завдання, але пам’ятайте, що на практиці це нереально. Враховуйте, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень складності, і кількість вирішених вами завдань може виявитися цілком достатньою для гарної оцінки.

 

 

 

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0