Хто такі шкільні лідери? Відмінники чи хулігани, які зривають уроки? І ті, й інші користуються авторитетом серед однокласників. Але є ще й ті, хто не виділяється ніякими, так би мовити, «талантами». Як виявилося, положення у «шкільній ієрархії» досить суттєво впливає на подальший розвиток особистості, а також на її здоров’я.
Незвичайно тривале дослідження, в результаті якого були зроблені ці висновки, розпочалося у Швеції в 1966 році, коли було опитано 14 тисяч дітей 1953 року народження.
Спостереження за станом здоров'я випробовуваних велося до 2003 року. Як з'ясувалося, неофіційна соціальна ієрархія в шкільних класах чинить великий вплив на здоров'я. У тих дітей, які у шкільні роки були «сірими мишками», в дев'ять разів частіше, ніж у інших, розвивалися серцеві захворювання, діабет серед них був поширений вчетверо більше. Крім того, у них удвічі частіше виникали психічні розлади і поведінкові проблеми. Цікаво, що ця закономірність була однаковою і у чоловіків, і у жінок, хоча типи захворювань, що вражали їх, відрізнялися.
Дослідники зі Стокгольмського університету відзначають, що результати спостережень не можна пояснити родом занять, доходом і освітою членів сімей випробовуваних.
Скільки разів Ви чули від своїх дітей-учнів, що вони не підуть до школи, бо їх там дратують прізвиськами, б’ють або принижують ще якимось способом?
Але шкільне лідерство – це також позитивний процес, адже таким чином діти вчаться показувати свою позицію, бути самостійними, а також набувають навичок, які їм стануть у нагоді в майбутньому, коли вони прийдуть в органи студентського самоврядування.
Як розповіла кореспондентові ІА «Світ освіт» шкільний психолог Оксана Кузьменко (Кременчук), лідера потрібно виховувати.
Отож, поради для тих, хто хоче стати шкільним лідером:
1. Треба сумлінно вчитися і прислухатися до вчителів, але, за необхідності, вміти відстоювати свої думки.
2. Бути ввічливим до однокласників, допомагати їм, якщо виникає така потреба.
3. Активно брати участь у громадському житті школи.
4. Займатися самодіяльністю.
5. Уміти чітко і правильно висловлюватися.
6. Бути цікавим співрозмовником, а для цього – багато читати і розвивати пам'ять.
7. Мати багато друзів, а з тими, хто хуліганить, поводитися стримано.
8. Пам’ятати, що основна зброя людини не сила, а розум.
Але, за словами Оксани Кузьменко, інколи для того, щоб користуватися популярністю у класі достатньо мати один якийсь яскраво виражений талант. «Хочу наголосити, що батьки ні в якому разі не повинні думати, що дитина обов’язково має стати лідером. Ні, це неправильно, достатньо того, щоб вона не була маріонеткою у колективі », - попередила психолог.
А от на думку співробітника Головного управління освіти та науки Київської ОДА Лариси Біби, лідер має бути, насамперед, чесним, розумним, ерудованим, сміливим за сучасних життєвих обставин, вміти відстоювати свою думку, вести за собою, а також не захоплюватися підлабузництвом. «Однією з найважливіших умінь шкільного лідера є мистецтво переконання», - розповіла кореспондентові ІА «Світ освіт» спеціаліст.
Отож, гайда до лаврів лідерства, бо не важливо, ким насправді бути, достатньо просто почуватися у свій час і на своєму місці, тоді всі починання матимуть логічне і успішне продовження.
Незвичайно тривале дослідження, в результаті якого були зроблені ці висновки, розпочалося у Швеції в 1966 році, коли було опитано 14 тисяч дітей 1953 року народження.
Спостереження за станом здоров'я випробовуваних велося до 2003 року. Як з'ясувалося, неофіційна соціальна ієрархія в шкільних класах чинить великий вплив на здоров'я. У тих дітей, які у шкільні роки були «сірими мишками», в дев'ять разів частіше, ніж у інших, розвивалися серцеві захворювання, діабет серед них був поширений вчетверо більше. Крім того, у них удвічі частіше виникали психічні розлади і поведінкові проблеми. Цікаво, що ця закономірність була однаковою і у чоловіків, і у жінок, хоча типи захворювань, що вражали їх, відрізнялися.
Дослідники зі Стокгольмського університету відзначають, що результати спостережень не можна пояснити родом занять, доходом і освітою членів сімей випробовуваних.
Скільки разів Ви чули від своїх дітей-учнів, що вони не підуть до школи, бо їх там дратують прізвиськами, б’ють або принижують ще якимось способом?
Але шкільне лідерство – це також позитивний процес, адже таким чином діти вчаться показувати свою позицію, бути самостійними, а також набувають навичок, які їм стануть у нагоді в майбутньому, коли вони прийдуть в органи студентського самоврядування.
Як розповіла кореспондентові ІА «Світ освіт» шкільний психолог Оксана Кузьменко (Кременчук), лідера потрібно виховувати.
Отож, поради для тих, хто хоче стати шкільним лідером:
1. Треба сумлінно вчитися і прислухатися до вчителів, але, за необхідності, вміти відстоювати свої думки.
2. Бути ввічливим до однокласників, допомагати їм, якщо виникає така потреба.
3. Активно брати участь у громадському житті школи.
4. Займатися самодіяльністю.
5. Уміти чітко і правильно висловлюватися.
6. Бути цікавим співрозмовником, а для цього – багато читати і розвивати пам'ять.
7. Мати багато друзів, а з тими, хто хуліганить, поводитися стримано.
8. Пам’ятати, що основна зброя людини не сила, а розум.
Але, за словами Оксани Кузьменко, інколи для того, щоб користуватися популярністю у класі достатньо мати один якийсь яскраво виражений талант. «Хочу наголосити, що батьки ні в якому разі не повинні думати, що дитина обов’язково має стати лідером. Ні, це неправильно, достатньо того, щоб вона не була маріонеткою у колективі », - попередила психолог.
А от на думку співробітника Головного управління освіти та науки Київської ОДА Лариси Біби, лідер має бути, насамперед, чесним, розумним, ерудованим, сміливим за сучасних життєвих обставин, вміти відстоювати свою думку, вести за собою, а також не захоплюватися підлабузництвом. «Однією з найважливіших умінь шкільного лідера є мистецтво переконання», - розповіла кореспондентові ІА «Світ освіт» спеціаліст.
Отож, гайда до лаврів лідерства, бо не важливо, ким насправді бути, достатньо просто почуватися у свій час і на своєму місці, тоді всі починання матимуть логічне і успішне продовження.