Проводиться відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого Міністерством освіти і науки України 18.08.98 р. за № 305.
Мета конкурсу – зацікавити школярів природничими науками, підтримати талановитих учнів, активізувати творчу діяльність учителів, а також використавши досвід проведення конкурсу, допомогти фахівцям у розробці методичних рекомендацій до навчальних програм та в створенні нових підручників.
У 2010 році конкурс відбудеться 26 листопада.
Завдання конкурсу "Колосок-2010” спрямовані на пропедевтику знань з хімії (спеціальна тема "Винаходи і відкриття в науці”), біології (спеціальна тема "Патенти природи”), географії (спеціальна тема "Великі географічні відкриття”), залучення дітей до власних досліджень, винахідництва, розуміння ними найважливіших законів природи.
Творче завдання "УРОК У ВІРШАХ”: напишіть вірш про об’єкти, явища, процеси і т. і., які ви вивчали на уроці природознавства, фізики, хімії, біології, географії. Вкажіть тему уроку, до якого ви склали вірш.
До участі у конкурсі запрошуються учні 2-10 класів.
Матеріали для підготовки до конкурсу публікуються у Всеукраїнському природничому науково-популярному журналі для дітей "КОЛОСОК”.
Інформація про конкурс висвітлена в мережі Інтернет на сайті: www.kolosok.lviv.ua.
Довідки: м. Біла Церква, Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів, центр роботи з обдарованими дітьми, обласний координатор – Сотніченко Ірина Іванівна, (04563) 5-04-41 (з’єднати з внутрішнім абонентом 114).
Мета конкурсу – зацікавити школярів природничими науками, підтримати талановитих учнів, активізувати творчу діяльність учителів, а також використавши досвід проведення конкурсу, допомогти фахівцям у розробці методичних рекомендацій до навчальних програм та в створенні нових підручників.
У 2010 році конкурс відбудеться 26 листопада.
Завдання конкурсу "Колосок-2010” спрямовані на пропедевтику знань з хімії (спеціальна тема "Винаходи і відкриття в науці”), біології (спеціальна тема "Патенти природи”), географії (спеціальна тема "Великі географічні відкриття”), залучення дітей до власних досліджень, винахідництва, розуміння ними найважливіших законів природи.
Творче завдання "УРОК У ВІРШАХ”: напишіть вірш про об’єкти, явища, процеси і т. і., які ви вивчали на уроці природознавства, фізики, хімії, біології, географії. Вкажіть тему уроку, до якого ви склали вірш.
До участі у конкурсі запрошуються учні 2-10 класів.
Матеріали для підготовки до конкурсу публікуються у Всеукраїнському природничому науково-популярному журналі для дітей "КОЛОСОК”.
Інформація про конкурс висвітлена в мережі Інтернет на сайті: www.kolosok.lviv.ua.
Довідки: м. Біла Церква, Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів, центр роботи з обдарованими дітьми, обласний координатор – Сотніченко Ірина Іванівна, (04563) 5-04-41 (з’єднати з внутрішнім абонентом 114).
правила проведення конкурсу та заявка на участь
http://www.kristti.com.ua/modules.php?name=Pages&go=page&pid=163
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ
ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ „КОЛОСОК-
2 клас
·
Довідайтеся, як рослини та тварини допомагають нам
передбачати погоду. Прочитайте казку „Мауглі”. Знайдіть малюнки або фотографії,
отримані за допомогою мікроскопа, телескопа, калейдоскопа.
3–4 класи
·
Довідайтеся про: частинки, з яких складається навколишній
світ; історію відкриття і застосування терезів, мікроскопа, телескопа,
годинника, окулярів; відкриття і застосування сірників, жувальної гумки,
паперу; способи зберігання продуктів; Нобелівську премію та її засновника.
·
Довідайтеся більше про прядивні рослини та тварин, що
літають.
·
Довідайся про тваринний світ Африки; історію винайдення
компаса; важливі лінії на глобусі; про те, які ріки на Землі – найбільші та де
вони протікають; про плавання Френсіса Дрейка; про символи Китаю та США.
5–6, 7–8 класи
·
Довідайтеся про: історію винаходу, склад, різновиди та
застосування скла, сірників, мила, фарфору, скотчу, вапна, гуми; склад і
властивості кисню, повітря, води; частинки, з яких складається навколишній
світ; Нобелівську премію та її засновника (5–6).
·
Довідайтеся, що означають терміни „гігроскопічність”,
„антисептик”, „антибіотик”, „рогівка”, „зіниця” (5–6).
·
Ознайомтеся з історією відкриття та дослідження Амазонки,
Нілу, Конго, Анхеля, Антарктиди; з визначними об’єктами Китаю, Індії,
Великобританії; із дослідженнями Землі Ератосфена, Геродота, Птоломея; з
маршрутами подорожей Марко Поло, Христофора Колумба, Фернана Магеллана, Вітуса
Берінга, Ібн Батутта, фінікійців; із особливостями виникнення та занепаду
інків, ацтеків та майя; з назвами кораблів Магеллана та Колумба (5–6, 7–8).
·
Довідайтеся про: періодичну систему хімічних елементів
Д. І. Менделєєва; історію відкриття і застосування терезів, мікроскопа,
телескопа, годинника, окулярів; історію відкриття, склад, застосування й різновиди скла, фарфору, цементу та інших будівельних матеріалів;
способи зберігання овочів і фруктів, незвичайних для цього речовин,
пристосувань (7–8).
·
Довідайтесь, які тварини „користуються” вудочками; які
рослини людина використовує як антисептики, а які – навіть для перев’язування ран (7–8).
9–10 класи
·
Довідайся про: історія відкриття і застосування добре
відомих побутових приладів; історію винаходу, склад і застосування пороху,
динаміту, „царської горілки”, емалі, фарфору, жавелевої води, бордоської рідини
і полімерних матеріалів; дорогоцінне, напівдорогоцінне і виробне природне та
синтетичне каміння.
·
Довідайтеся більше про геніальні винаходи живих
організмів, які незалежно від них відкрила й людина, або ж такі, що застосовує
людина за патентами природи. Як людина використовує бактерії?
·
Ознайомитеся з історією відкриття та дослідження
найбільших річок, водоспадів та озер світу; із відкриттями античних учених:
Ератосфена, Геродота; із подорожами та відкриттями Марко Поло, Фернана
Магеллана, Васко да Гами, Крузенштерна, Лисянського, Лазарєва; з історією
підкорення полюсів. Довідайся, які географічні відкриття були зроблені не
підчас подорожі, а в кабінеті.
ДЛЯ ВСІХ КЛАСІВ
Прочитайте журнали „КОЛОСОК” за 2010 рік. Напишіть нам, які статті Вам сподобалися. Про що Ви хотіли б довідатись на сторінках журналу?
УПРОДОВЖ 2010 РОКУ В ЖУРНАЛІ „КОЛОСОК” ДРУКУВАЛИСЯ СТАТТІ
ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНКУРСУ „КОЛОСОК-2010” .
При підготовці до конкурсу радимо прочитати такі статті з журналів
„КОЛОСОК” . Перелік статей дивися на звороті
1. Ірина Пісулінська. Заглянемо в скарбнички. – Колосок. –
2007. – № 4. – С. 20–23.
2. Ірина Пісулінська. Ловись, рибко, велика, та все велика!
– Колосок. – 2007. – № 6. – С. 22–23.
3. Ірина Пісулінська. Суперкамуфляж. – Колосок. – 2008. – №
2. – С. 16–19.
4. Ольга Євстігнєєва. Язики на всі смаки. – Колосок. – 2008.
– № 2. – С. 32–35.
5. Дарія Біда, Ірина Пісулінська. Древній носій знань. –
Колосок. – 2008. – № 6. – С. 24–27.
6. Ірина Козловська. Як первіснообщинна людина „вивчала”
фізику. Ч. 3. – Колосок. – 2009. – № 1. – С. 10–15.
7. Ірина Пісулінська. Для тих, хто має добру пам’ять. –
Колосок. – 2009. – № 2. – С. 24–29.
8. Ірина Мороз. Не відмовляйся від своєї мрії. Ч. 1. –
Колосок. – 2009. – № 3. – С. 32–34.
9. Ірина Мороз. Не відмовляйся від своєї мрії. Ч. 2. –
Колосок. – 2009. – № 4. – С. 36–39.
10. Ольга Євстігнєєва. Народжені літати. – Колосок. – 2009. –
№ 6. – С. 24–27.
11. Тамара Тарнавська. Чорнильний гриб. – Колосок. – 2009. –
№ 6. – С. 30–31.
12. Дарія Біда. Книга неба і Землі. – Колосок. – 2010. – № 1.
– С. 6–11.
13. Андрій Шарий. Як працює монітор. – Колосок. – 2010. – №
1. – С. 12–16.
14. Валерій Соболь. Його величність мікроскоп. – Колосок. –
2010. – № 1. – С. 20–23.
15. Ірина Пісулінська. Осина школа. – Колосок. – 2010. – № 1.
– С. 24–29.
16. Андрій Шарий. Як працює монітор. Продовження. – Колосок.
– 2010. – № 2. – С. 4–9.
17. Дарія Біда. Історія скла. – Колосок. – 2010. – № 2. – С.
10–15.
18. Тетяна Суворова. Альфред Нобель: громадянин світу. –
Колосок. – 2010. – № 2. – С. 16–17.
19. Наталія Толочко. Крилаті фармацевти. Ч. 1. – Колосок. –
2010. – № 2. – С. 22–25.
20. Марини Яремийчук. П’явчині мрії. – Колосок. – 2010. – №
2. – С. 30–31.
21. Ірина Пісулінська. Розчленована краса. – Колосок. – 2010.
– № 2. – С. 32–35.
22. Віктор Мясников. Бо якщо ми горіть не будем… – Колосок. –
2010. – № 3. – С. 4–9.
23. Дарія Біда. Гулівер у країні мрійників. – Колосок. –
2010. – № 3. – С. 10–15.
24. Валерій Соболь. Зелена цвіль на службі у людини. –
Колосок. – 2010. – № 3. – С. 20–23.
25. Дарія Біда. Чи можна виміряти красу? – Колосок. – 2010. –
№ 4. – С. 4–9.
26. Патенти природи. – Колосок. – 2010. – № 4. – С. 20–21.
27. Ерік Хог. Скільки років Всесвіту? – Колосок. – 2010. – №
4. – С. 26–31.
28. Артур Мерлін. Школа Чарівної Пляшки. – Колосок. – 2010. –
№ 4. – С. 36–41.
29. Олена Князєва. Попереджений – озброєний! – Колосок. –
2010. – № 4. – С. 44–45.
30. Богдан Ціж. Історія відкриттів годинників. – Колосок. –
2010. – № 5.
31. Олеся Капачинська. Мийдодір. – Колосок. – 2010. – № 5.
32. Ірина Пісулінська. На війні, як на війні. Ч. 1. –
Колосок. – 2010. – № 5.
33. Дарія Біда. Велика гармонія Всесвіту. – Колосок. – 2010.
– № 5.
34. Михайло Сажин, Ольга Сажина. Сучасна космологія. –
Колосок. – 2010. – № 5.
35. Артур Мерлін. Школа Чарівної Пляшки. – Колосок. – 2010. –
№ 5.
36. Жувальна гумка. – Колосок. – 2010. – № 5.