Статистика
Онлайн всего: 5 Гостей: 5 Пользователей: 0
|
17.34.22 Педагогічна майстерня газети «Початкова освіта» |
25 листопада 2010 року в Київському будинку вчителя редакція газети «Початкова освiта»видавництва «Шкiльний свiт» уже вдруге за цей рік провела засідання Педагогічної майстерні. Цього разу вчителі зібралися задля обговорення надзвичайно актуальної теми — «Цікаве читання для молодших школярів. Методика організації та проведення уроку позакласного читання». Літературне читання — один з основних предметів у системі початкової освіти України. Він формує функціональну грамотність, сприяє загальному розвитку та вихованню дитини. Успішність вивчення курсу літературного читання забезпечує результативність навчання інших предметів початкової школи. Засідання Педагогічної майстерні провели кандидат педагогічних наук Антоніна Іванівна Мовчун, Заслужений учитель України, завідувач науково-дослідної лабораторії грінченкознавства Київського університету ім. Б.Д. Грінченка, та Любов Ігорівна Харсіка, учитель-методист, учитель початкових класів Калинівської загальноосвітньої школи Броварського р-ну Київської обл. Ведучі Педагогічної майстерні — автори програми «Зарубіжна література. 2—4 класи» варіативної частини навчального плану загальноосвітніх шкіл України і посібників для учнів 2—4-х класів «Найкраще. Позакласне читання» — у ході роботи ознайомили учасників із теорією і практикою формування у молодших школярів читацького інтересу. Антоніна Іванівна стверджує: «Результат уроку позакласного читання залежить від того, що і як ми читаємо. Кожному вчителю і батькам необхідно пам’ятати — діти повинні читати, і читати найкраще!» Дитина повинна працювати під девізом «Читання маєприносити насолоду» і найголовніше — розуміти зміст прочитаного. Як зацікавити сучасного залежного від комп’ютера малюка книжкою? ― ось головне питання, на яке намагалися знайти відповідь ведучі та гості Педагогічної майстерні. Під час свого виступу Антоніна Іванівна зупинилася на меті та завданнях літературного читання. Особливу увагу приділила тому, що позакласне читання має починатися із знайомства зі словом. І роль учителя у цьому процесі неможливо переоцінити. Доповідачка зупинилася на формуванні у дитини читацької компетенції (дитини-читача, уважного читача), чому, на її думку, мають сприяти: формування у дитини вдумливого ставлення до слова, до його походження й значення; ознайомлення із секретами читача (як читати книжку, засоби виразності); проведення бібліотечних уроків, ознайомлення з дитячою періодикою; розвиток мовлення ― збагачення активного словника учня фразеологізмами, прислів’ями, приказками, скоромовками. Використовуючи систему запитань, учитель заглиблює дитину в текст, перевіряє її увагу. Зупинилася Антоніна Іванівна на специфіці дитячої книжки. Коло читання повинно відповідати чинній програмі, приваблювати дітей розмаїттям жанрів і тем. Для читання необхідно використовувати твори дитячої класики та сучасної дитячої літератури, наприклад, ті, що відзначені премією ім. Лесі Українки. Доповідачка наголосила на тому, що дитина повинна знати автора твору ― що це за людина, яким він був у дитинстві. Слово про автора має бути емоційним, щоб дитина захопилася його особистістю й запам’ятала. Любов Ігорівна ХАРСІКА зупинилася на особливостях проведення уроку позакласного читання, ознайомила слухачів із методикою роботи над серією книжок «Найкраще. Позакласне читання»для учнів 2—4 класу (видавництво «АВДІ») та робочими зошитами, які вона апробує (зошити вийдуть друком у тому самому видавництві наступного року). Розповіла, як, використовуючи різні методи і форми роботи, зробити урок позакласного читання цікавим та незабутнім. У гості до освітян завітав Анатолій Леонідович Качан, голова Творчої спілки дитячих письменників України, лауреат премії ім. Лесі Українки. Він наголосив на тому, що вчитель повинен допомогти дітям, навчивши їх самостійно орієнтуватися у книжковому морі. Анатолій Леонідович презентував свою збірку «Хвиля хвилю доганяє» і прочитав декілька віршів. Всі учасники Педагогічної майстерні акцентували увагу на важливості формування у молодших школярів потреби в читанні книжок та бережливого ставлення до слова, його походження й значення. |
Переглядів: 1559 |
Додав: Пасак
| Рейтинг: 5.0/1 |
|
|